Results for 'Daniel de Athayde Quélhas'

972 found
Order:
  1.  38
    Thomas Aquinas and the christian optimism: the presence of evil in the world as evidence of the divine goodness.Daniel de Athayde Quélhas - 2013 - Synesis 5 (2):42-62.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  18
    Tomás de aquino E o otimismo cristão: A presença do Mal no mundo como evidência da bondade divina/thomas Aquinas and the Christian optimism: The presence of evil in the world as evidence of the divine goodness.Daniel Athayde Quelhas - 2013 - Synesis 5 (2):42-62.
    O presente artigo apresenta a solução de Tomás de Aquino ao problema do mal natural. Ao resolver o problema, o Aquinate circunscreveu a origem do mal natural às coisas criadas, às causas segundas, e coordenou tal solução com as doutrinas teológicas da providência, da criação e da bondade divina. Desse modo, a existência de Deus não entra em contradição com a presença do mal no mundo, mas esta se torna uma evidência da bondade divina.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  19
    Consciência e fenômenos mentais inconscientes: as visões de David Armstrong e John Searle.Tárik De Athayde Prata - 2020 - Philósophos - Revista de Filosofia 25 (1).
    O artigo examina as concepções de consciência, bem como as concepções de fenômenos mentais inconscientes, de David Armstrong e John Searle. Enquanto Armstrong entende a consciência como decorrente de uma percepção de segunda ordem, de modo que um fenômeno inconsciente é apenas um fenômeno mental que não é percebido, Searle entende a consciência como um estado global, o que torna sua visão do inconsciente mais complicada. Estados mentais inconscientes não passam de padrões de atividade neuronal, padrões que são capazes de (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4.  18
    O que há de reducionismo no naturalismo biológico de Searle?Tárik De Athayde Prata - 2015 - Revista de Filosofia Aurora 27 (42):875.
    O artigo tem como objetivo geral determinar se o naturalismo biológico é uma forma de fisicalismo ou de dualismo. Após uma exposição das semelhanças da teoria com o fisicalismo reducionista, é examinada a visão de Searle sobre a redução causal, e discutida uma maneira como sua concepção acerca das capacidades causais da consciência e do cérebro pode ser reformulada para não comprometê-lo com o reducionismo.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  36
    A estrutura da autoconsciência na filosofia da mente de John Searle.Tárik de Athayde Prata - 2017 - Veritas – Revista de Filosofia da Pucrs 62 (2):428-452.
    A tese defendida no presente artigo é que a autoconsciência, na visão de Searle é uma caraterística do campo unificado de consciência. Após uma discussão de três distinções a respeito da consciência propostas por Rosenthal, é discutido o conceito de consciência de Searle – como um fenômeno qualitativo, subjetivo e unificado – e o caráter holístico desse conceito. A discussão que Searle faz dos conceitos de autoconsciência e de introspecção mostra que ele acredita que uma autoconsciência implícita é uma característica (...)
    No categories
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  6.  15
    Teoria disposicional de Searle e o problema da causação mental inconsciente.Tárik De Athayde Prata - 2022 - Revista Filosófica de Coimbra 31 (61):75-96.
    Exatamente como Descartes, Searle concebe a consciência como essencial aos fenômenos mentais. Para compatibilizar essa concepção cartesiana da consciência com a aceitação da existência do inconsciente, ele defende uma teoria disposicional: estados inconscientes existem como disposições para a produção de estados conscientes. Entretanto, seu argumento para a conexão entre o mental e a consciência se baseia na tese de que a forma aspectual não existe em fenômenos objetivos, o que é incompatível com a causação mental inconsciente. Para ser causalmente eficaz, (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7.  56
    Características E dificuldades do naturalismo biológico de John Searle.Tárik De Athayde Prata - 2009 - Philósophos - Revista de Filosofia 14 (1):141-173.
    The paper aims at giving a general exposition of John Searle’s solution of the mind-body problem – biological naturalism – and examines its fundamental theses, and some of its consequences. The exam of such theses – which delineates the characteristics of Searle's theory – shows that the theory has three main difficulties, since it holds some assertions which at first sight seem to be incompatible.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  27
    Uma objeção à concepção disposicional dos fenômenos mentais inconscientes.Tárik De Athayde Prata - 2018 - Principia: An International Journal of Epistemology 22 (3):507-526.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  9.  52
    On the Relationship between Subjective and Objective Properties in John Searle’s Biological Naturalism.Tárik De Athayde Prata - 2012 - Filosofia Unisinos 13 (3).
  10.  71
    The ontological layered model in John Searle's biological naturalism: a controversy with Jaegwon Kim.Tárik de Athayde Prata - 2012 - Discusiones Filosóficas 13 (21):119 - 137.
  11.  7
    O Problema da Forma Aspectual Na Concepção de Searle Sobre o Inconsciente.Tárik de Athayde Prata - 2022 - Dissertatio 55:65-89.
    O artigo examina o papel do conceito de ‘forma aspectual’ – o fato de toda representação representar seu objeto sob certos aspectos, e não outros – na argumentação de Searle para sustentar uma teoria disposicional do inconsciente. Após uma discussão dos argumentos de Searle para a conexão entre a intencionalidade inconsciente e a consciência (seção 2), são discutidas as razões para aceitar que a forma aspectual tem existência objetiva (seção 3) e o modo como a causação mental inconsciente exige a (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  12.  20
    Um argumento contra a tese da subjetividade ontológica da consciência no naturalismo biológico de John Searle.Tárik De Athayde Prata - 2020 - Filosofia Unisinos 21 (3):303-311.
    John Searle claims that consciousness is ontologically subjective, since conscious mental phenomena only exist as long as they are experienced. Therefore, mental phenomena are essentially conscious, insofar as their mental character depends on their connection with consciousness. However, to align the acceptance of unconscious mental phenomena with his Cartesian view of consciousness, Searle defends adispositional account of the unconscious. The problem is that some cases of unconscious mental causation require that certain decisive mental properties exist in an occurrent way, and (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  77
    Oscilações entre o reducionismo e o fisicalismo não-redutivo no naturalismo biológico de John Searle.Tárik de Athayde Prata & Maxwell Morais de Lima Filho - 2013 - Trans/Form/Ação 36 (2):195-218.
    O artigo examina a concepção de Searle sobre a redução da consciência (em especial a sua teoria acerca de seus poderes causais), que se mostra obscura e incoerente. Porém, essa incoerência não é inevitável, pois o naturalismo biológico possui elementos que permitiriam a articulação de uma teoria mais clara a respeito das capacidades causais. O exame da teoria de Pereboom e Kornblith possibilita entender por que a afirmação de identidade das capacidades causais leva a um reducionismo. Essa teoria aponta um (...)
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14.  16
    A teoria disposicional de Searle sobre os fenômenos inconscientes e o problema da eficácia causal.Tárik De Athayde Prata - 2019 - Pensando - Revista de Filosofia 10 (19):11.
    Searle defende a perspectiva – historicamente associada a Descartes – segundo a qual a consciência é a essência da mente. Isso gera complicações para que ele possa explicar a existência de fenômenos mentais inconscientes – existência que o próprio Searle aceita. Sua estratégia para conciliar a essencialidade da consciência com a existência de fenômenos mentais inconscientes é recorrer a uma teoria disposicional: estados inconscientes existem na forma de disposições para a causação de estados conscientes. O presente artigo se concentra em (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  65
    Subjetividade ontológica na filosofia da mente de John Searle.Tárik de Athayde Prata - 2007 - Philósophos - Revista de Filosofia 12 (2).
    This paper contains an analysis of a famous criticism from John Searle on materialist tradition. This tradition uses to ignore or even refuse the subjectivity of mental phenomena. This paper examines Searle’s strategy to defend this subjectivity, refusing the essential character of behavior to the mental aspect (section II), distinguishing subjective and objective in epistemic and ontological senses (section III) and showing his solution to the problem of other minds (section IV). However, his attempt to obtain an indirect access to (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  16.  86
    Workfare: the Subjection of Labour.Daniel Attas & Avner De-Shalit - 2004 - Journal of Applied Philosophy 21 (3):309-320.
    When viewed as a question of distributive justice the evaluation of workfare typically reflects exclusively on the distribution of income: do the physically capable have a justified claim for state support, or is it fair to demand from those who do work to subsidise this support? Rarely is workfare appraised in terms of how it affects other parties such as employers or other workers, and on the structural effects the pattern of incentives it generates brings about, or as an issue (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   5 citations  
  17. Dificuldades da concepção de John Searle sobre a redução da consciência: o problema das capacidades causais.Tárik de Athayde Prata - 2008 - Princípios 15 (24):05-29.
    O artigo investiga a concepçáo de reduçáo de Searle no que se refere à compatibilidade entre redutibilidade causal e simultânea irredutibilidade ontológica da consciência à atividade cerebral. A reduçáo causal da consciência – a explanabilidade causal de suas características por processos cerebrais e a identidade de suas capacidades causais (seçáo 2) – é incompatível com a irredutibilidade ontológica (seçáo 3), porque a diferença ontológica entre características subjetivas e objetivas torna a identidade das capacidades causais incompreensível (seçáo 4). O principal problema (...)
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  18. L'inattendue: Genèse de la création dans les essais de Claire Lejeune.Danielle Bajomée, Jacques de Decker, René Poupart, Martine Renouprez & Marcel Voisin - 2006 - Cahiers Internationaux de Symbolisme 113:3-390.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19.  16
    Branquitude, discurso e representação de mulheres negras no ambiente acadêmico da UFBA.Daniele de Oliveira & Viviane de Melo Resende - 2020 - Bakhtiniana 15 (4):149-171.
    RESUMO As elites simbólicas perpetuam as formas mais importantes de racismo, o que aponta a importância de nos dedicarmos à análise de como discursos racistas são construídos, com foco específico no discurso da elite branca e, neste trabalho, da branquitude soteropolitana conforme plasmada por estudantes da Universidade Federal da Bahia. Para tanto, reunimos dados, gerados na UFBA, oriundos de questionários abertos e grupo focal com estudantes de graduação. Nesta análise discursiva crítica, utilizamos recorte de uma pesquisa mais ampla, na qual (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  11
    Irredutibilidade Ontológica da Consciência e Dualismo de Propriedades No Naturalismo Biológico de John Searle.Tárik de Athayde Prata - 2023 - Endoxa 51.
    O artigo defende a tese de que a irredutibilidade ontológica que Searle atribui à consciência envolve o naturalismo biológico (proposto por ele como uma solução para a parte conceitual do problema mente-corpo) em diversas incoerências, especialmente no que diz respeito ao tema da causação mental. Após uma apresentação das teses básicas da teoria (seção 2), são discutidos os problemas que a tese da irredutibilidade ontológica gera para a visão de Searle sobre a causação mental (seção 3), e as incoerências decorrentes (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21. É o naturalismo biológico uma concepção fisicalista?Tárik de Athayde Prata - 2012 - Principia: An International Journal of Epistemology 16 (2):255-276.
    http://dx.doi.org/10.5007/1808-1711.2012v16n2p255 O artigo investiga se o naturalismo biológico (a solução de John Searle para o problema mente-corpo) pode ser considerado uma concepção fisicalista acerca da mente. Apesar de defender um fisicalismo a respeito dos particulares (seção 2), Searle adere ao argumento básico dos dualistas para a irredutibilidade das propriedades mentais (seção 3), e não consegue fundamentar sua alegação de que tal irredutibilidade é compatível com o fisicalismo (seção 4). Desse modo, sua teoria da mente se revela como um dualismo de (...)
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  22. A consciência como uma percepção do mental e o estatuto dos fenômenos mentais inconscientes na perspectiva de David Armstrong.Tárik de Athayde Prata - 2019 - Sofia 8 (1):199-220.
    O artigo examina a teoria de David Armstrong sobre a consciência e sua concepção do inconsciente. Após uma discussão do caráter anti-cartesiano dessa teoria, são discutidas as noções de consciência mínima e consciência perceptiva, bem como o conceito de consciência introspectiva, que é o mais importante para Armstrong. A conclusão é que, apesar do valor explicativo dos seus conceitos de consciência, Armstrong defende uma perspectiva insatisfatória a respeito do inconsciente, pois essa perspectiva não dá conta da real influência do inconsciente (...)
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  16
    Los místicos cristianos, cradores de paz.Daniel de Pablo Maroto - 2004 - Salmanticensis 51 (1):5-41.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24.  20
    Metaphors we learn by: Directed motor action improves word learning.Daniel Casasanto & Angela de Bruin - 2019 - Cognition 182 (C):177-183.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   6 citations  
  25.  11
    La antigua biblioteca del desierto carmelitano de las Batuecas.Daniel de Pablo Maroto - 2001 - Salmanticensis 48 (2):311-333.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  26.  24
    Consciência, subjetividade e o problema do inconsciente na filosofia da mente de John Searle.Tárik de Athayde Prata - 2020 - ARARIPE — REVISTA DE FILOSOFIA 1 (1):6-26.
    Resumo: John R. Searle articulou uma filosofia da mente de acordo com a qual a consciência é o mais importante dos fenômenos mentais, sendo essencialmente caracterizada por uma subjetividade de seu modo de existência. O problema é que a existência de fenômenos mentais inconscientes coloca essa concepção em dificuldades, pois fenômenos inconscientes existem sem serem vivenciados, ou seja, existem de forma objetiva. Para escapar desse problema, Searle propõe uma teoria disposicional do inconsciente, mas a tese do presente trabalho é que, (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27.  30
    Maximilian Beck and Martin Heidegger: A Forgotten Episode of the Early Phenomenological Tradition—Reconstruction and Interpretation.Daniele De Santis - 2023 - Methodos 23.
    The present paper provides the first reconstruction of the discussion between Martin Heidegger and Maximilian Beck, a former member of the Munich Circle of Phenomenology—a discussion that revolved around Beck’s interpretation of the “fundamental ontology” of Being and Time. Based upon the still unpublished correspondence between Heidegger and Beck, the essay first reconstructs their relation and then offers a meticulous discussion of Beck’s major criticism of Heidegger, i.e., “correlativism,” and the latter’s response to it in his courses of 1928.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  28.  29
    Carolina e Clarice: aproximações entre fenomenologia heideggeriana, feminino e literatura.Danielle de Gois Santos Caldeira - 2021 - Odeere 6 (1):233-256.
    A literatura mundial reconhece Carolina de Jesus e Clarice Lispector como escritoras reflexivas e críticas à sociedade brasileira do século XX e ao feminino. Este artigo expõe uma leitura hermenêutica inspirada em Martin Heidegger, a respeito de Quarto de Despejo e Perto do Coração Selvagem, clássico literários, entendendo-os como horizontes de encontro para compreender o feminino desde a circularidade de sentido envolvendo entes humanos e existenciais heideggerianos. A apropriação da linguagem das escritoras estreou modos de libertação do feminino, desvelamentos de (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29.  11
    On the neutrality and values of artifacts.Daniel de Vasconcelos Costa & Pedro Fior Mota de Andrade - 2024 - Philósophos - Revista de Filosofia 29 (1).
    This paper criticizes the thesis of the neutrality of moral values of artifacts, and makes the case for a proposal known as Value Sensitive Design, which states that moral values must be considered in the construction and analysis of artifacts. First, (1) we will present the best defense of the thesis of the neutrality of moral values of artifacts, made by Joseph Pitt. In the following, (2) we will criticize each of the arguments presented by Pitt in favor of the (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  31
    El "camino espiritual": revisiones y nuevas perspectivas.Daniel de Pablo Maroto - 1987 - Salmanticensis 34 (1):17-60.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  31.  54
    Ni malas ni buenas: Escenarios del encuentro entre infancias y pantallas.Daniel Brailovsky, Susan De Angelis & Gabriel Scaletta Melo - forthcoming - Voces de la Educación:25-51.
    Los materiales producidos por entidades ligadas a la salud de las infancias como la OMS, UNICEF o la OPS tienden a enumerar argumentos en contra de las tecnologías, desde los que se desalienta el “uso”, la “exposición” o el “consumo” de pantallas por parte de niñas y niños. Los diseños curriculares para la educación inicial, al contrario, se refieren a las tecnologías como parte de los saberes a enseñar, como oportunidades para la innovación, potenciales recursos para la enseñanza o incluso (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32.  64
    O último Foucault e o retorno transversal aos gregos.Daniel de Oliveira Gomes - 2012 - Archai: Revista de Estudos Sobre as Origens Do Pensamento Ocidental 9:37-43.
    Resumo A obra do filósofo Michel Foucault é usualmente repartida pela crítica em três fases/etapas. As duas primeiras fases são o chamado período arqueo-genealógico e, após estas fases, sob a herança nietzschiana, temos um último Foucault. A fase final do autor, entretanto, marca um último Foucault que não deixa de caracterizar um “único Foucault.” Esta fase de sua obra trata de um retorno transversal à cultura greco-romana (temas do uso dos prazeres e a técnica de si). O presente artigo analisa (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  33.  16
    The Theory of an Arbitrary Higher \(\lambda\)-Model.Daniel Martinez & Ruy J. G. B. de Queiroz - 2023 - Bulletin of the Section of Logic 52 (1):39-58.
    One takes advantage of some basic properties of every homotopic \(\lambda\)-model (e.g. extensional Kan complex) to explore the higher \(\beta\eta\)-conversions, which would correspond to proofs of equality between terms of a theory of equality of any extensional Kan complex. Besides, Identity types based on computational paths are adapted to a type-free theory with higher \(\lambda\)-terms, whose equality rules would be contained in the theory of any \(\lambda\)-homotopic model.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  34.  26
    Podem ações morais serem belas? Sobre a possibilidade de uma estética moral a partir de David Hume.Daniel de Vasconcelos Costa - 2021 - Philósophos - Revista de Filosofia 25 (2).
    O presente artigo tem como objetivo defender a possibilidade da existência da beleza moral a partir da teoria moral e estética de David Hume. A relação entre a estética e a moralidade será analisada, na primeira parte. A hipótese da beleza moral será colocada como uma destas possíveis relações. Dentro das possibilidades de se fundamentar a beleza moral, será argumentado que a melhor seria através da compreensão humeana da estética e da moralidade. A segunda parte do artigo analisa o conceito (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35.  15
    La oración del corazón: Aspectos históricos y doctrinales.Daniel de Pablo Maroto - 1988 - Salmanticensis 35 (3):345-367.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36.  5
    Strong and Weak Hypotheses.Daniele Chiffi & Ciro De Florio - forthcoming - Logic and Logical Philosophy:1-21.
    I In this paper, we investigate the nature of empirical hypotheses used in scientific reasoning and the act of formulating hypotheses. This is achieved through a novel logical framework in which we provide specific semantics for two types of hypotheses: a strong and a weak sense of hypothesis, each characterized by different logical structures. This framework enables us to better characterize certain aspects of hypothetical reasoning in scientific practice, especially when we attempt to rationally deny the content of an empirical (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37.  5
    Breaking Up Rationally.Daniel Villiger & Bouke de Vries - forthcoming - The Journal of Ethics:1-22.
    The end of a long-term romantic relationship ranks among the most stressful and momentous events in life. Thus, the decision of whether to break up with someone whom one has been with for many years should generally be made very carefully. Unfortunately, decision theory is often thought to be unable to provide rational guidance in such high-stake life choices due to the outcomes’ presumed transformative character. The present paper shows how agents can rationally decide whether to leave their romantic partner (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. La "Lectio divina": Praxis histórica y pastoral.Daniel de Pablo Maroto - 2002 - Salmanticensis 49 (3):433-462.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39. Neuroeducation–a critical overview of an emerging field.Daniel Ansari, Bert De Smedt & Roland H. Grabner - 2011 - Neuroethics 5 (2):105-117.
    Abstract In the present article, we provide a critical overview of the emerging field of ‘neuroeducation’ also frequently referred to as ‘mind, brain and education’ or ‘educational neuroscience’. We describe the growing energy behind linking education and neuroscience in an effort to improve learning and instruction. We explore reasons behind such drives for interdisciplinary research. Reviewing some of the key advances in neuroscientific studies that have come to bear on neuroeducation, we discuss recent evidence on the brain circuits underlying reading, (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   12 citations  
  40. We don’t know we don’t know: asserting ignorance.Massimiliano Carrara, Daniele Chiffi, Ciro De Florio & Ahti-Veikko Pietarinen - 2019 - Synthese 198 (4):3565-3580.
    The pragmatic logic of assertions shows a connection between ignorance and decidability. In it, we can express pragmatic factual ignorance and first-order ignorance as well as some of their variants. We also show how some pragmatic versions of second-order ignorance and of Rumsfeld-ignorance may be formulated. A specific variant of second-order ignorance is particularly relevant. This indicates a strong pragmatic version of ignorance of ignorance, irreducible to any previous form of ignorance, which defines limits to what can justifiably be asserted (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   4 citations  
  41.  33
    Norm conflict identification in contracts.João Paulo Aires, Daniele Pinheiro, Vera Strube de Lima & Felipe Meneguzzi - 2017 - Artificial Intelligence and Law 25 (4):397-428.
    The exchange of goods and services between individuals is often formalised by a contract in which the parties establish norms to define what is expected of each one. Norms use deontic statements of obligation, prohibition, and permission, which may be in conflict. The task of manually detecting norm conflicts can be time–consuming and error-prone since contracts can be vast and complex. To automate such tasks, we develop an approach to identify potential conflicts between norms. We show the effectiveness of our (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  42.  14
    The Existential Deficit in Ethics.Daniel De Vasconcelos Costa - 2021 - European Journal of Pragmatism and American Philosophy 13 (2).
    Much of the ethical theory posit the moral value in the action and believe in the rational systematization of morality. However, these theories are not able to deal with one of the most interesting and relevant questions in our moral lives, namely, moral dilemmas. They argue that moral dilemmas are not possible since they cannot be integrated into an ethical system without accepting inconsistence. On the contrary, moral theories that deny the possibility of systematization recognize the importance of moral dilemmas (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43.  30
    Teleology and Sophistic Endeavour in the Euthydemus.Daniel Vázquez & Saloni de Souza - 2019 - Australasian Philosophical Review 3 (2):183-190.
    ABSTRACT In this paper, we build upon M.M. McCabe's [2021] characterisation of two accounts of logos and Socratic endeavour in Plato's Euthydemus. We argue that the brothers, Euthydemus and Dionysodorus, are engaged in and committed to an endeavour which has features in common with Socrates’. It has an aim, rules, and is subject to failure. It is also a unified activity in which structure, process and continuity are important. However, the brothers’ only aim is impressing their audience and they seem (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  44.  13
    San Juan de la Cruz, testigo de la religiosidad popular.Daniel de Pablo Maroto - 1991 - Salmanticensis 38 (1):65-88.
  45. Competitividad productiva y sustitución de importaciones en las industrias ligadas a las cadenas productivas agroalimentarias en la Región de Cuyo-Argentina.Alberto Daniel Gago, Delia de la Torre, Mario Picón, Roberto Delamarre & Cecilia Pinto - 2007 - Kairos: Revista de Temas Sociales 19:2.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46.  32
    Introduction: cities and identities.Daniel A. Bell & Avner de Shalit - 2022 - Critical Review of International Social and Political Philosophy 25 (5):637-646.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  47.  17
    Epistemologias, gênero e dogmatismo científico.Daniel Martínez-Ávila & Mariana Rodrigues Gomes de Mello - 2022 - Logeion Filosofia da Informação 9 (1):182-194.
    Há uma filosofia da diferença que precisa ser mais considerada nos nossos tempos, visto que se opõe à tradição filosófica identitária dos pré-socráticos à atualidade, que se apegou obstinadamente à ideia de identidade, que vislumbra o real, somente através da referência ao idêntico. Nessa perspectiva, os anseios e peculiaridades dos mais diversos movimentos sociais precisam ser ouvidos de modo mais efetivo pela filosofia e pela ciência. Mesmo nas ciências exatas, a teoria não é eterna, quanto mais nas sociais aplicadas, como (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48. Frontier Government: The Folding of the Canada-US Border.Daniel O'Connor & Willem De Lint - 2009 - Studies in Social Justice 3 (1):39-66.
    In this paper the border is evaluated as a fold of power relations in which sovereign capacity and competence is marshalled alongside strategies of control, surveillance, and risk management to constitute, what we call, a zone of frontier government. We advance the argument that the border is a site for both negative and positive power, for insertion and subtraction, and that the assemblage of surveillance and compliance regimes are "run" not so much in the furtherance of a precautionary or pre-emptive (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  30
    Ethics of Love for End-of-Life Care: Beyond Autonomy and Efficiency.Christina Lamb, Daniel Wainstock & Thana C. de Campos-Rudinsky - 2023 - American Journal of Bioethics 23 (11):76-78.
    Canada’s Medical Assistance in Dying (MAiD) regime is starting to be publicly called into question. Scholars such as Daryl Pullman (2023), for example, have questioned the moral grounds that justif...
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50.  17
    Promoting Science Communication for the Purpose of Pandemic Preparedness and Response: An Assessment of the Relevance of Pre-COVID Pandemic “early warnings”.Marcelo de Araujo & Daniel de Vasconcelos Costa - 2024 - Human Affairs 34 (2):269-294.
    Given the abrupt global disruption caused by SARS-CoV-2, one might think that the COVID pandemic was an unpredictable event. But in the years leading up to the emergence of the COVID pandemic, several documents had already been warning of the increasing occurrences of new disease outbreaks with pandemic potential and lack of corresponding policies to promote pandemic preparedness and response. In this article, we call these documents “early warnings”. We argue that a survey of early warnings can help science communicators (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
1 — 50 / 972